Ł
A D O W A N I E
image

Udział w targach dla firm

targi biznesoweTargi są dla przedsiębiorców okazją do zaprezentowania produktów i usług szerokiemu gronu klientów, i to w jednym miejscu. Masz okazję do spotkania kontrahentów i skorzystania z porad ekspertów. Na targi warto przygotować coś specjalnego, na przykład nowy produkt lub usługę, ponieważ uda się od razu pozyskać bezpośrednią opinię od klientów, czy spełniasz ich oczekiwania. Lepszej okazji do tego nie będzie się miało. Oprócz tego, firma zyskuje szansę na rozmowę z głównymi przedstawicielami branży, w której działa. Przedsiębiorca ma okazję zbudować pozytywne relacje z największymi graczami, a to na pewno umocni jego pozycję na rynku.

Podstawą jest, aby uczestniczyć jedynie w prestiżowych wydarzeniach cieszących się dobrą opinią, jak na przykład Targi Biznes Expo organizowane w ramach Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorców. Wybierając imprezę, warto zwrócić uwagę na jej cykliczność, a także posiadane przez organizatorów doświadczenie. Im więcej wystawców bierze udział w targach, tym lepiej, ponieważ podnosi to zainteresowanie eventem, a co za tym idzie staje się to medialnym przedsięwzięciem.

Pamiętaj, aby właściwie przygotować się do targów. Tylko wtedy będziesz w stanie wyróżnić się spośród innych ofert, z którymi klienci będą mogli zetknąć się w jednym miejscu.

1.Indywidualna oferta to podstawa

Nie wystarczy ładnie ułożyć produktów na stoisku, aby zainteresować nimi potencjalnych klientów. Musisz stworzyć prezentację, która będzie oddziaływała na wszystkie zmysły potencjalnych klientów. Chodzi tu przede wszystkim o:

  • idealne przygotowanie stoiska, które będzie zwracało uwagę klienta,
  • każdej osobie podchodzącej do stoiska podaj dłoń, przywitaj ją jak dobrego znajomego,
  • wypowiadaj się rzeczowo, konkretnie, bez przesadnego marketingu,
  • osobom odwiedzającym Twoje stanowisko przedstawiaj indywidualne oferty, dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań. Zwiększysz dzięki temu swoje szanse na to, że klient będzie chciał skorzystać z Twoich usług lub kupić oferowane produkty.

2. Wyposaż się w interesujące gadżety

Klient musi mieć świadomość, że wiele zyskał na rozmowie z Tobą i wysłuchaniu oferty. Najlepszą gratyfikacją są dobrej jakości gadżety, które pokazują, że dbasz o klientów i chcesz dać im coś więcej od siebie, zupełnie za darmo. Istotne jest, aby dysponować gadżetami ściśle związanymi z prowadzoną działalnością. Nie musi to być nic drogiego, ale najlepiej użytecznego.

3. Dobór odpowiedniego personelu to podstawa

Profesjonalizm powinien bić z Twojego stanowiska z każdej strony, a w szczególności od osób, które będą kontaktowały się z klientami. Ważne jest, aby zgromadzić specjalistów zarówno od handlu, ale także osoby wyspecjalizowane w kwestiach technicznych związanych z produktem lub usługą, którą oferujesz.

4. Reklama przed i w trakcie targów

Poinformowanie klientów w mediach społecznościowych oraz na firmowej stronie internetowej o tym, że uczestniczysz w targach jest podstawą. Stali klienci będą mogli odwiedzić Cię na wydarzeniu, sprawdzić osobiście nową ofertę, a być może przyprowadzą znajomych, którzy staną się odbiorcami Twoich usług i produktów. Im więcej osób będzie wiedziało o tym, że uczestniczysz w targach, tym lepiej.

Reklama jest ważnym elementem podczas samych targów. Na stoiku powinny znaleźć się elementy przyciągające uwagę, atrakcyjne wizualnie, a jednocześnie stanowiące źródło informacji. Stawiaj tylko na wysokiej jakości plakaty reklamowe, efekty świetlne czy inne propozycje, dzięki którym wyróżnisz się spośród innych wystawców.